bg

Kolarstwo

Startuje MTB Mazury!

Jeszcze 2 tygodnie pozostały do inauguracji kolarskiego cyklu „Mazury MTB” organizowanego przez mrągowskie Stowarzyszenie Luz Grupa. Na cały cykl składać się będzie 7 wyścigów rozgrywanych po mazurskich trasach. Inauguracja 2 kwietnia w Mrągowie!

Siedem wyścigów, doskonałe trasy usytuowane pośród mazurskich lasów, jezior i z wykorzystaniem licznych wzgórz, a do tego ogrom pracy organizatorów. To wszystko składa się na „Mazury MTB”, cykl wyścigów, który ma przyciągnąć kilkuset kolarzy na trasy usytuowane w okolicach Mrągowa, Gałkowa, Krutyni i Gizewa. Pierwszy start coraz bliżej, bo już 2 kwietnia kolarze zainaugurują cykl w Mrągowie.

– Organizację Mazury MTB rozpoczęliśmy jeszcze jesienią. Napisaliśmy projekt Mrągowo Rowerową stolica Mazur, który wygrał w Mrągowskim Budżecie Obywatelskim. Oznacza to, że mieszkańcom bliski jest rower i ta forma spędzania wolnego czasu. W okresie jesienno-zimowym pozyskaliśmy środki, sponsorów, partnerów i patronów medialnych. Teraz trwają akcje promocyjne – mówi Arkadiusz Cała ze Stowarzyszenia Luz Grupa. – Osobiście pracuję od rana do nocy promując cykl, zapraszając osobiście najlepszych kolarzy górskich z Polski, organizując sponsorów. Oprócz tego mamy masę pracy w terenie, przygotowywanie dokumentacji, zezwoleń. Specjalnie na każdy z etapów dobudowujemy kilometry trudnych singli. Pani Burmistrz i Miasto Mrągowo poprzez markę Sport Zmienia Mrągowo wspiera nasze stowarzyszenia dając nam szansę na rozwój i realizację swoich planów. Korzystamy z tej pomocy na co dzień przygotowując Mazury MTB.

Jak mówią organizatorzy „Mazury MTB”, pomysł na taki cykl kolarskich zawodów zrodził się w ubiegłym roku.

– Wybudowaliśmy wspólnie z Nadleśnictwem Mrągowo Bike Park Poręby. Powstała runda 3,3 km o bardzo dużym potencjale. Postanowiliśmy, że zorganizujemy wyścig z okazji otwarcia. Po wyścigu spotkaliśmy się z wieloma pozytywnymi opiniami zawodników. To dodało nam skrzydeł, jesienią zorganizowaliśmy bardzo trudny Wyścig o "Niedźwiedzią Łapę", który dodatkowo utrudniła mocno niesprzyjająca pogoda – dodaje Arkadiusz Cała.

– Jako, że sami dużo startujemy, jeździmy od kilku lat po wyścigach w całym kraju, obserwujemy w jaki sposób organizatorzy przykładają się do przygotowania tras, do stworzenia komfortu dla zawodników. Stwierdziliśmy, że wykorzystując potencjał naszych terenów i świetne zaplecze Eko Mariny i infrastruktury na naszych terenach, w kolejnych edycjach można stworzyć świetny cykl wyścigów. I tak powstał cykl "Mazury MTB". Wyróżnia nas to, że jako jedyni organizatorzy w tej części Polski stawiamy za priorytet trudności tras. Dopracowujemy je do granic możliwości wykorzystując ogromne możliwości terenu.

Inauguracyjny wyścig będzie nosił nazwę "Śladami Billego Kida". Zawodników czeka bardzo trudny wyścig, gdzie główną areną zmagań będą wschodnie, bardzo strome brzegi jeziora Czarne. Zawodnicy wystartują z Miasteczka Mrongoville, przejadą wzdłuż rzeki Dajna. Początkowo trasa poprowadzi na południe. Kolarze zmierzą się z podjazdem przy słynnym amfiteatrze, gdzie latem organizowany jest Piknik Country. Następnie przejadą przez Świerkowy Las (nazwa jeszcze z okresu I wojny światowej).

Po pokonaniu dwóch największych wzniesień zawodnicy zawrócą w kierunku północnym i udadzą się w stronę jeziora Czarnego po drodze przejeżdżając przez miasteczko Mrongoville. Im dalej nad brzegi jeziora Czarne tym ciekawiej, będzie trudno i emocjonująco. Następnie na kolarzy czekać będzie ciekawie pokręcona runda po Parku Juliusza Słowackiego. Dalej już tylko powrót do Miasteczka Mrongoville i wjazd na kolejną rundę.

Organizatorzy przygotowali już także stronę internetową dedykowaną imprezie, na której znajdziecie wszystkie informacje oraz formularz rejestracji. MAZURY MTB – kliknij.

A poniżej film promocyjny imprezy! Autor: Marta Królik, współpraca mragowo24.info